Dit Frirum – stor kampagne for aftenskolerne
Aftenskolernes Samråd København har i dag lanceret en stor markedsføringskampagne, der skal sætte fokus på alle de positive ting ved alle de folkeoplysende aftenskoler i København.
»Mange københavnere lever et liv, hvor de løber fra en aftale til den næste. Så skal de på arbejde, så skal de hente børn, så skal de videre til næste ting. Vi kalder kampagnens for ’Dit frirum’, fordi vi som aftenskoler tilbyder frirum til alle interesserede,« siger formand for Aftenskolernes Samråd København, Kåre Emtoft.
Rygraden i kampagnen er en kort film, der viser, hvad aftenskolerne kan – blandt andet skabe begejstring, fordybelse og gøre dygtig.
»Vi har valgt at præsentere flere forskellige former for voksenundervisning – musik, madlavning, sprog, håndværk og dans,« siger Dennis Lund, næstformand i Samrådet.
Filmen er produceret i samarbejde med Kontra Produktioner, der har lavet lignende film for blandt andre Cyklistforbundet og Dansk Metal.
»Sammen med Kontra bruger vi forskellige typer af voksenundervisning til at fortælle borgerne, at de på aftenskolerne kan fordybe sig i alle mulige forskellige interesser. Aftenskolerne i København har noget for alle,« siger Dennis Lund.
Filmen er målrettet de sociale medier, hvor den sammen med opslag på Facebook og Instagram forhåbentlig kan fange borgernes opmærksomhed. Senere er planen, at kampagnen også kan engagere politikerne, så de kan se, hvor vigtige aftenskolerne er for kommunen.
En fælles succes
Filmens afsender er ikke Aftenskolernes Samråd København. Det er alle de folkeoplysende aftenskoler i kommunen.
»Derfor afhænger successen af, at alle aftenskoler arbejder sammen om at få videoen spredt ud til så mange som overhovedet muligt på de sociale medier,« siger Kåre Emtoft.
Dennis Lund supplerer:
»Så vi håber, at aftenskolerne vil dele videoen flittigt, så vi kan få gjort opmærksom på, hvor spændende vores aftenskoler er.«
Du kan se filmen på Facebook. Senere vil den også blive uploadet til Youtube.