Halvdagskonference | Aftenskolerne og kommunens forvaltninger i samme båd.

Aftenskolernes Samråd i København inviterer dig til at deltage i en halvdagskonference om, hvordan aftenskolerne kan bidrage til øget trivsel, fællesskab og livslang læring i København.

Vi tror på et tættere samarbejde mellem kommunens forvaltninger og aftenskolerne som afgørende for at kunne udvikle løsninger, der både skaber værdi for borgerne og styrker kommunens egne indsatser.

Din deltagelse vil derfor være central for at kvalificere dialogen og sikre, at vi arbejder i samme retning på tværs af civilsamfund, kommune og andre aktører.

Program:

12:30 Let frokost og velkomst v. Aftenskolernes Samråd

13:00 Oplæg og dialog ved Sigge Winther Nielsen om vilde problemer

13:45 Pause

14:00 Oplæg ved Lise Korsgaard om Grundtvig og forandringskraften

14:15 Faciliterede rundbordssamtaler om, hvordan aftenskolerne kan bidrage til øget trivsel, fællesskab og livslang læring i København

14:50 Opsamling og afrunding

15:00 Tak for i dag

Tid: Torsdag den 23. oktober kl. 12:30 – 15:00
Sted: Vartov, Farvergade 27 H, 1463 København K
(Overfor Kbh. Rådhus)
Tilmeld dig senest torsdag den 6. oktober via nedenstående link.
(der er lukket for tilgang)

Sigge Winther Nielsen er stifter og direktør i INVI – Institut for vilde problemer. Han er tidligere direktør i Djøf og studievært på DR2 Deadline. Sigge er ph.d. i statskundskab med flere års ophold som fulbright gæsteforsker på Berkeley, University of California, samt Columbia University, New York (siggewinther.dk)

Lise Korsgaard er vokset op på en højskole på Vestsjælland og lever med de frie skoler som en form for konstant i livet. Hun har været sekretariatsleder i Grundtvigsk Forum siden 2021 og har sin dagligdag i foreningens hus, Vartov, hvor hun arbejder og bor sammen med sin familie (grundtvigskforum.dk)

Vi håber, du har lyst til at være med og bidrage til samtalen om, hvordan vi sammen kan udvikle København som en by med stærke fællesskaber og muligheder for alle borgere.


Tilbage til nyhedsarkivet